Класний керівник – це педагог-професіонал, духовний посередник між суспільством і дитиною у засвоєнні культури, накопиченої людством, той, хто організує систему відносин через різноманітні види діяльності, виховує, створює умови для індивідуального вираження кожної дитини і здійснює індивідуальні корективи розвитку кожної особистості.
Основне призначення класного керівника – максимальне розвинення кожної дитини, збереження її неповторності і розкриття її потенційних здібностей.
Зміст сучасного виховання визначається цінностями і ставленнямиособистості до суспільства і держави, до людей, до природи, до мистецтва, до праці, до себе.
В умовах кардинальних змін теоретико-методологічних засад виховання, утвердження гуманістичної парадигми освіти значно підвищуються вимоги до рівня знань і вмінь класних керівників.
Сучасний класний керівник повинен знати і вміти визначати реальний рівень духовного, соціального, психічного, фізичного розвитку учнів класу, прогнозувати результат своєї діяльності, обирати із уже відомих, конструювати або виробляти єдину виховну технологію, яка б забезпечила особистісне зростання вихованців. Це наставник, порадник і психолог в одній особі. Хто ж він, насправді, сучасний класний керівникяким має бути? Класний керівник – перша та найголовніша людина, яка опікується класом. До класного керівника завжди можна звернутися за допомогою чи порадою.
Класний керівник повинен вірити в те , що кожна дитина – неповторна особистість, що вона талановита, але талановита по-своєму. І завдання як педагога, як класного керівника - побачити, не пропустити в дитині все краще, що в ній є: її внутрішнє «сонечко», її світлий промінчик, і дати імпульс до самовдосконалення, до розвитку. І найголовніше завдання – достукатись до найпотаємніших куточків дитячої душі, допомогти повірити в себе.
Класний керівник повинен любити всіх : відкритих і замкнених, успішних і невстигаючих, спокійних і непосидючих, зразкових і «важких».
Сьогодні, у час науково-технічного прогресу, вчитель-класний керівник повинен володіти комп’ютером, інформаційно-комунікаційними технологіями, вміти працювати в мережі Інтернет, спілкуватися в соціальних мережах.